Thursday, January 13, 2011

SURI YANG BUKAN NAMA TAPI ADA RUMAH DAN ADA TANGGA !!

......memandangkan hari ini ibu aku kurang sihat...jadi aku mengambil tindakan utk mengambil alih semua kerja rumah yg kebiasaanye di lakukan oleh beliau...sebelum ini...harian harian aku hanya memerlukan aku utk membantu dlm kadar yg kecil...seperti mengangkat bakul kain dgn muatan baju yg baru dicuci...mengangkat baldi yg penuh dgn air utk menyiram pokok pokok bunga di "halaman asmara"....mengangkat ampai kecil yg di penuhi dgn katung dada dan pengalas dalam utk mengelakkan "cirit" anda tidak kelihatan dgn jelas jika anda ada konflik dgn perut anda...hahahaha....dan beberapa lagi kerja ringan di dapur....

....memandangkan mak aku deman dan kurang sihat hari ini...ini di antara kerja kerja rumah yg aku lakukan beberapa jam yg lepas !!


*aku tak pasti apa nama yg aku masak ni tp dlm ni ada kentang...ayam...gan lada hitam*


*ini dari dekat !! ....lazat ke tidak?? aku tak pasti...yg pasti lepas makan mesti kenyang*


......dan disebabkan ibu aku demam...aku pun masak bubur utk beliau...ibu aku ni payah sikit...tu payah sikit...nk kena paksa makan kalau time dia gah demam deman ni...itu pun mula mula tak nak makan...baring je...aku kejut sampai dia bangun dan suruh dia makan bubur aku masak...syukur..beliau makan gak...sampai licin gak lah...hahahaha...sedap lah tu klau makan sampai abis...ke makan sbb aku paksa?? ke sbb mmg btul btul lapar??hehehe...aku tak tahu...yg aku tahu bubur aku habis mak aku makan......


*dlm bubur ni ada kentang...lobak merah...gan lada hitam...pastu aku goreng ikan bilis*


.........hari ni juga aku menjemur kain...sebenarnye bukan hari ni je...smlm pun aku jemur kain gak...tp hari ni siap jiran jiran aku bahan dari jauh...hehehe...aku gelak je lah...sbb pada mereka mungkin agak "rare" utk nampak aku menjemur kain di ampaian...hahahaha...mungkin lah kot !!






*ada sesiapa yg mencari org gaji yg berbadan seperti raksasa...bleh hubungi saya !! hehehe*

....jadi aku merasakan hari ni amat lah bermakna kerana aku telah berjaya menjayakan misi menjadi suri raksasa yg ada rumah dgn tangga...hahahaha...tapi serius....buat benda camni bukan senang...sbb mmg letih...dan aku berbangga sbb aku dh berjaya mengharung benda benda camni...dan satu lagi...apa yg aku belajar ialah...mcm mana ibu ibu kita ni...buat benda mcm ni dari dulu sampai lah sekarang...serius letih beb...baru aku rasa camne susah jd suri rumah yg bertangga batu ni...dgn melalui sendiri pengalaman mcm ni...dpt gak rasa camne susah nye buat benda benda camni...jadi...hargai lah apa yg ibu ibu anda dah harungi utk membesarkan anda semua dan menjaga keluarga anda..ibu ibu anda buat begini...supaya anda dapat hidup dlm persekitaran yg teratur....sempurna !!bersih !!dan sihat !! ....dan juga mengambil tanggungjawab nye sebagai seorang ibu kepada anda semua !! AMAN !!!




*nota ringkas yg bukan "sms" !!!......hujan turun...nnt aku sambung merepek lagi ye...jap aku nk angkat kain baju yg aku jemur td masuk dlm jap !!!

2 comments:

Unknown said...

saya rasa resipi kentang awak boleh membuatkan awak masuk top chef edisi malaysia.

imaginasi.hijau.epal said...

hahahaha....x pe...nnt aku nk wujudkan ruangan menjadi hawa !!nnt aku tulis resepi yg aku masak kat ruangan blog ni...hahaha