Monday, January 24, 2011

CARIAN POPULAR SEMPENA PERAYAAN KE-AGAMA-AN !!

....MINGGU LEPAS !! .... perayaan thaipusam telah mengambil alih tempat sebagai salah satu dari perayaan yg ada di malaysia ini...salah satu perayaan besar selepas depavali...tahun baru cina...hari natal dan hari raya aidil-fitri...tapi gua bukan nak cerita pasal perayaan thaipusam atau perayaan perayaan yg ada kat malaysia ni...tapi !! gua terserempak dgn satu benda yg agak menarik tertarik dan da bomb(brand basikal mtb) utk di kongsikan disini...dan juga menjadi persoalan selepas melihat benda yg menarik ini...memang sangat menarik !! baik lah...aku malas nk membebel...mari tgk gambar yg gua nk letak....lihat dan klik utk tumbusaran gambar tersebut !!





....HA HA HA !! jika anda seorang yg gemar membaca berita berita terkini di yahoo dan gemar menggunakan yahoo sebagai enjin carian anda...anda mesti selalu melihat satu ruangan di mana akan di tulis sebagai "trending now" ataupun "carian popular"...jadi apa yg gua nk ceritakan ni...ada kena mengena dgn benda tersebut...cuba anda klik kat gambar yg di paparkan utk melihat dgn kadar yg lebih besar lagi...dan lihat pada ruangan di sebelah kanan anda yg ada gua bulatkan dgn warna hijau dan anak panah <---- berwarna merah....sila lihat dahulu !!

.....HA HA HA !! anda lihat??....ummmmmm...carian popular utk hari tersebut...iaitu pada hari thaipusam...adalah "4D RESULT" !! APA?? sekali lagi ??...carian kedua popular ialah "4D RESULT" atau bahasa malaysia nye...keputusan nombor "RAMALAN" atau nama pasar nye...keputusan "NOMBOR EKOR".....HA HA HA !!!

....pelik bukan?? keputusan nombor ekor berada di tempat kedua...di ikuti dgn perayaan thaipusam di tempat ketiga...ini bermaksud...orang ramai...orang malaysia..mereka lebih gemar melihat nombor nombor yg mereka pejudikan drp memahami budaya masyarakat malaysia?? HA HA HA !!!.... gua ingatkan thaipusam mungkin berada di tempat kedua atau pertama..tp tempat ketiga pun ok gak lah..tp tidak menjangka yg carian utk perayaan thaipusam telah berjaya di kalahkan oleh carian utk 4D atau pun bahasa pasar nye iaitu "NOMBOR EKOR"...yg menjadi persoalan nye kini...adakah satu kepercayaan itu di mana anda membeli nombor pilihan anda dari syarikat syarikat egensi nombor ramalan pada hari perayaan perayaan di malaysia ini mampu mendatangkan "TUAH" kpd anda??....jawapan nye...gua pun tidak pasti....klau anda sekalian ada jawapan anda tersendiri...anda boleh kongsi kan di halaman komen mengomen di entri ini...bukan beromen tp mengomen...berbeza...sangat berbeza !!

....jadi !! gua tak kisah lu org nk main itu tikan nombor ekor ke...apa pun lu org malaysia nk buat suka hati lah...lu org semua ada hak utk membuat dan megambil apa tindakan yg lu org nk buat...sbb lu org bayar tax dan bayar apa jua bayaran yg lu org kena dan patut bayar utk hidup di bumi malaysia ini...cuma gua pelik...mengapa kita tidak mengambil masa perayaan ini utk memahami tentang budaya dan upacara ke agamaan yg ada di malaysia ini ada...kerana gua rasa bila kita faham dan memahami...kita akan rasa lebih menghargai dan faham sesuatu agama...budaya dan kehidupan org org lain yg ada di malaysia ini...dan dgn itu kita semua akan ada rasa kisah dan rasa tanggungjawab terhadap sesama sendiri....kerana anda perlu ingat...mereka yg menyambut thaipusam...ataupun apa jua perayaan dan upacara...boleh jadi mereka kawan kawan kita...jiran jiran kita..rakan rakan sekerja kita...boss boss kita...dan mereka tinggal di sekeliling kita dan kita saling memerlukan antara satu sama lain...jika ada masa yg terlapang...cuba cuba lah utk membaca serba sedikit tentang kebudayaan...agama...perayaan perayaan atau apa apa sahaja benda yg ada di sekliling kita terutama dlm negara kita ini...kerana...bila kita memahami antara satu sama lain...kita akan "HORMAT"..."MENGHARGAI" dan "FAHAM"...dan sekali gus merapatkan lagi rasa sayang dan rasa mengambil berat antara satu sama lain dan dpt mengurangkan keinginan utk menunjukkan "EGO" dan rasa "HEBAT"...dan kita akan rasa "SAYANG" di antara satu sama lain...dan mungkin "PERGADUHAN" dan "PERTIKAMAN LIDAH" dpt di kurangkan....ini hanya cuma pendapat dari gua...harap anda mengerti(kru punye lagu...ha ha ha).... "SALAM" dan "SATU CINTA" utk sekalian jelata semua !!

No comments: