Tuesday, June 15, 2010

POSH SPICE...iLAPYou !!


Hahahaha...tiba2 teringat kat grup vocal berkumpulan wanita...SPICE GIRLS...hahahahaha....aku pernah jadi fan giler dorang time sekolah dulu...tidak dinafikan...aku teruja dgn posh spice...ala...bini mamat stylo yg main bola tu..x sangka kawin gan mamat tu...kawin lah dgn salah sorang line up kumpulan five ke...kumpulan westlife ke..kumpulan 911 ke...baru lah berkait skit...ingat lagi..zaman2 skolah rendah...budak2 pompuan mesti ada buku biodata diri...akan di edarkan kepada rakan2 sebaya utk di isi mengenai diri sendiri...ayat wajib dan bukan makruh ialah...masakan kegemaran...ialah masakan ibu..hahahaha...terasa pecah bila di imbas semula...hahahaha...yg kelakar..ada ruangan utk..kawan baik dgn musuh...hahahha..ada yg jujur mengaku musuh mereka dlm kelas siapa...hahahaha..pompuan...tp..yg paling fensii skali..ruangan artis kegemaran...time tu beli urtv...MANGGA !!...ulangannye...MANGGA !!...hahahhaha...pecah bederai bagaikan kaca bile teringat balik...pastu...gambar utk artis kegemaran..mesti satu page...besar punye...siap boleh lipat2...sbb besar sangat..lekat lah gambar2 artis kegemaran masing2 mengikut kreaviti masing2..ada yg lekat gambar A to Z..lan A to Z paling steadii kot time tu...ada gambar2 lain..tp aku kurang jelas di fikiran..ialah dh tua...tp yg aku ingat dgn jelas bak tv HD kat mapley...ialah..gambar POSH SPICE !!...hahahaha...giler...taste nak barattttt jeeeeeee....hahahaha...tp yg aku ingat...aku ada kaset beberapa kaset spice girls...yg aku ingat...aku ada kaset album goodbye...klau x silap lah...aku rasa tu kot tajuk album tu...ingat lagi...pegi pasar mlm beli tape vhs...(bapak old skool vhs)..aku rasa harga time tu 10 hinggit kot...beli tape spice girls the movie...spice world...hahahha...scene dlm citer tu yg aku ingat...ada penari2 jantan menari pakai suit...tp part kat jubur...ada ala2 G-STRING...hahahaha....pemikiran yg sangat LGBT...(ummmmmmmm)....pastu satu lagi yg aku ingat..salah sorang anggota spice girls...bawak double decker ke kontena..minda ini kurang pasti akan kepastiannye..itu lah umah dorang menginap...bawak mcm org giler...aku rasa itu je kot yg aku ingat...tp spice girls mmg legenda ketika itu...siap ada POLAROID versi SPICE..dan jugak body spray IMPULSE...jugak ada edisi SPICE...hahahaha....sangat fenomena mereka ini...tp pasal impulse tu..aku tidak pasti akan kewujudan produk ini pada ketika ini...tp bile dh besar ni...dengar balik lagu spice girls...wow..wow...wow...lagu SPICE UP YOUR LIFE rupanye dlm bentuk salsa....sangat rabak jika hendak dimainkan secara live....mereka berlima ini...pernah mewarnai hidup aku...terima kasih kepada SPICE GIRLS...kerana menjadi sebahagian dr hidup ini...tp yg paling steadii...tetap...buku rakan2 kelas menulis mengenai pengenalan diri...aku jugak terbabit dgn zaman yg gelap tp mengembirakan itu...hahahhaha...pecah !! pecah !! dan lagi lagi pecah !!


p/s: pernah cuba meniru langkah2 tarian yg dibuat oleh spice girls ketika dibangku sekolah..bersama 4 org rakan jantan yg lain..di dlm kelas..dekat belakang..ketika mananti kehadiran guru utk mengajar...(ini yg paling pecah sebenarnye...hahahha)

2 comments:

Fai Zakaria said...

Hahahhahahahha!!!
That's true! Sangat kelakar time tu =)

imaginasi.hijau.epal said...

tulah..ingat balik zaman muda2 mmg pecah abis : )